Stabat Mater (dolorosa) po łacinie oznacza „stała Matka (bolejąca)” – utwór dotyczy boleści Matki Boskiej po ukrzyżowaniu Chrystusa. Słowa napisał Jacopone da Todi w XIII wieku.
Żyjemy w czasach obcości i pędu. Ciężko jest nam zatrzymać się jako społeczeństwo. Brak czasu dla siebie i brak czasu dla bliskich, tak aby po prostu być. Zagubieni w codzienności, w materialnym świecie, zapominamy o tym co duchowe - z serca i myśli. Choreograf ukrył symbolicznie „boleść Matki Boskiej po ukrzyżowaniu Chrystusa” w trudnym poszukiwaniu obecności, obecności: w chwili, w ciele i umyśle. Tak łatwo możemy być razem, a jednocześnie daleko od siebie. Tak trudno być razem, a tak silnie możemy czuć obecność i siłę drugiego człowieka. Samotni jak kamienie. Słabi w sile złudnego pędu i sukcesu.
Przedstawienie zrealizowane jest na 14 tancerzy, V roku Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu. Choreografia „Obecność Obecności” jest m.in. próbą podsumowania pięciu lat pracy studentów i ostatnim wspólnym występem w ramach toku studiów.
Koncepcja i choreografia: Anna Piotrowska
Tańczą: Natalia Dinges, Magdalena Fejdasz, Helena Gandżalian, Paulina Giwer, Zuzanna Kasprzyk, Anna Kosiorowska,Nina Minor, Anna Raj, Katarzyna Sikora, Natalia Wilk, Paweł Łyskawa, Robert Wasiewicz, Robert Buczyński, Jakub Krawczyk
Opracowanie muzyczne: Michał Mackiewicz
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?