MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

"Re: wizje" w Muzeum Górnośląskim

mat. prasowe/foto. T. Kiełkowski
Program rozwoju świadomości kultury audiowizualnej w czasach nowych mediów. Od 11 marca 2011 w Muzeum Górnośląskie w Bytomiu trwa projekt edukacyjny skierowany do młodzieży.

Reklama ulega ciągłym metamorfozom i bezustannie poszukuje nowych środków, by uwodzić potencjalnych klientów. Komunikaty perswazyjne mieszają się z informacyjnymi, a sztuką jest świadomy ich odbiór. O tym, jak racjonalnie interpretować przekazywane przez reklamę treści dowiadują się bytomscy gimnazjaliści i uczniowie szkół ponadgimnazjalnych, którzy od 11 marca uczestniczą w projekcie edukacyjnym w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu.

Re: wizje to cykl nowatorskich warsztatów organizowanych w ramach programu Akademia Orange. To propozycja spotkań uczących analizy i interpretacji fotografii, filmu i nowych mediów. Celem jest wykształcenie w uczestnikach umiejętności krytycznego odczytywania komunikatów perswazyjnych, takich jak reklamy telewizyjne, billboardy i kampanie marketingu wirusowego. Poszczególne zajęcia przybliżą zaangażowanej w nie młodzieży tematykę kompozycji w fotografii, historii fotografii, analizy i interpretacji filmu, poetyki reklamy, a także uczyć będą współtworzenia kultury oraz uczestnictwa w niej poprzez nowe media. Uczestnicy projektu staną się tym samym twórcami kultury, a nie jej biernymi odbiorcami, a nowe media wykorzystane zostaną jako przestrzeń ich twórczości i inicjatywy.

Dopełnieniem cyklu będzie stworzenie przez uczniów wirusowej akcji promocyjnej Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu. Połączenie teorii i praktyki ma zachęcić do odpowiedzialnego i twórczego działania w obszarze nowych mediów i kultury audiowizualnej. - Uczniowie pod okiem specjalistów będą przygotowywali własną reklamę – tłumaczy Anna Rak, koordynatorka działań edukacyjnych Muzeum Górnośląskiego. - Do dyspozycji będą mieli odpowiedni sprzęt: komputery oraz kamerę – dodaje.

Warto zauważyć, że projekt rozwoju świadomości kultury audiowizualnej w czasach nowych mediów jest interdyscyplinarny, na co zwróciła uwagę Akademia Orange. Oprócz Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu współorganizatorami są tutaj Związek Polskich Artystów Fotografików Okręg Śląski, Instytut Nauk o Kulturze Uniwersytetu Śląskiego oraz Stowarzyszenie „Szatnia”. Takie grono podmiotów zaangażowanych jest gwarancją najwyższego poziomu proponowanych warsztatów.

Re: wizje: program

Program rozwoju świadomości audiowizualnej w czasach nowych mediów
11 marca 2011 – 20 maja 2011 ::::: Muzeum Górnośląskie w Bytomiu

I. Analiza i interpretacja przekazów audiowizualnych:
1. Podstawy analizy i interpretacji obrazu fotograficznego;
2. Podstawy analizy i interpretacji obrazu filmowego;
3. Główne problemy interpretacji przekazu telewizyjnego;
4. Wizualność i tekstowość w percepcji treści internetowych.

II. Krytyka perswazyjnych form audiowizualnych:
1. Wizualna retoryka reklam zewnętrznych (outdoor) i prasowych;
2. Retoryka reklam telewizyjnych;
3. Perswazyjność rozrywkowych i informacyjnych form telewizyjnych;
3. Wizualna retoryka reklamy w Internecie.

III. Kreacja przekazu perswazyjnego w nowych mediach:
1. Podstawy tworzenia konceptu wizualnego marketingu wirusowego;
2. Zasady konstruowania harmonogramu działań wizualnego marketingu wirusowego;
3. Realizacja konceptu wizualnego marketingu wirusowego;
4. Zasady emisji wizualnego przekazu wirusowego.

od 7 lat
Wideo

NORBLIN EVENT HALL

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Re: wizje" w Muzeum Górnośląskim - Bytom Nasze Miasto

Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto