Logo Bytom 2013
Tego chyba nikt się nie spodziewał. Ponad 400 propozycji na logo Bytomia.
Jak mówi Krzysztof Turzański, naczelnik wydziału promocji i kontaktów z mediami UM w Bytomiu, wybór dziesięciu, na które będzie można oddać głos, jest bardzo trudny.
- Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem. Widać, że bytomianom naprawdę nie jest obojętnie, jakie logo będzie miało ich miasto. Nie bez znaczenia jest fakt, że po raz pierwszy nie skupiono się jedynie na wyborze projektu profesjonalnej firmy. Szanse mają naprawdę wszyscy - mówi.
- Oczywiście jest dylemat wyboru finałowej dziesiątki. O pomoc poprosiliśmy bytomskich artystów. Dlatego przesunęliśmy też termin głosowania na 15 lipca - dodaje Turzański.
Jak postrzegają swoje miasto bytomianie i jaki jest ich zdaniem Bytom?
- Projekty są różnorodne, wiele jest jednak podobnych, różniących się detalami. Najczęściej powtarzane motywy to nasz lew z Rynku oraz szyb Krystyna. Spotkaliśmy się z zarzutami, że wśród nadesłanych projektów sporo jest czysto amatorskich. Ale nie uważamy tego za coś złego. Wybrany projekt nie musi być zaakceptowany w całości, może ulec pewnej modyfikacji. Na pewno jednak ma wskazywać wizerunkowy kierunek miasta. A jaki powinien być, to najlepiej wiedzą przecież jego mieszkańcy - podkreśla Turzański.
Okazuje się, że dla wielu bytomian to "miasto kultury", "miasto spotkań", "miasto tradycji". Ale nie brakuje też określeń typu "miasto możliwości". Bytom, zdaniem projektantów, łączy, budzi emocje, budzi kulturę, rozwija się . Jest kopalnią kultury, sprzyja odważnym, jest wart uwagi i ma dumę godna lwa. Posiada pokłady biznesu i jest blisko ludzi. Takie właśnie określenia są przy projektach.
Widać, że wielu bytomian nadal kojarzy miasto z tradycją górniczą - w propozycjach pojawiły się kilofy i wieże wyciągowe miasta. Ale jest i plan dawnego Bytomia. Różnorodna jest również kolorystyka. Nie brakuje też wkomponowanych w logo serduszek czy zabawy literami.
Co ciekawe, wśród nowych propozycji pojawiły się nawiązania do dawnego logo. Niektóre hasłowe, czyli "energia kultury". Ale jest i stare logo, niebieskie tło z budzącą kontrowersją "uciekająca panienką". To logo, przygotowane przez profesjonalną firmę, zaczęło obowiązywać podczas prezydentury Piotra Koja. W nowej wersji zmodyfikowano postać - tak, aby kojarzyła się bardziej z tańcem niż, jak mówią złośliwi z "ucieczką z Bytomia".
Przypomnijmy: wstępne głosowanie odbyło się wcześniej na portalu bytom.naszemiasto.pl. Potem przekazaliśmy nadesłane nam projekty do UM. Kiedy zostanie wyłoniona finałowa dziesiątka, znów zaprosimy Was do wyrażenia swojego zdania.
Czytaj także
Logo Bytom
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?