Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne Sp. z o.o. przypomina, że za prawidłowy stan techniczny wewnętrznej instalacji wodociągowej oraz wodomierza odpowiada osoba, która posiada umowę o zaopatrzenie w wodę zawartą z Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym.
To oznacza, że obowiązkiem odbiorcy jest zabezpieczenie wewnętrznej instalacji wodociągowej i wodomierza przed zmrożeniem. Ponosi też wszelkie koszty naprawy uszkodzonego wodomierza i instalacji wewnętrznej.
Pamiętajmy więc o zamykaniu okien w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz i rury z instalacji wewnętrznej, a w razie potrzeby docieplmy instalację i wodomierz specjalną otuliną, gąbką lub kawałkiem materiału.
Warto wiedzieć:
• ciąg główny wodociągu – eksploatuje i o jego właściwy stan techniczny dba Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne.
•
przyłącze wodociągowe
- do wodomierza głównego przyłącze wodociągowe eksploatuje Bytomskie Przedsiębiorstwo Komunalne,
- wodomierz główny jest własnością BPK. Natomiast zabezpieczenie go przed zmrożeniem i mechanicznym uszkodzeniem leży po stronie Odbiorcy wody. W przypadku zmrożenia wodomierza lub jego mechanicznego uszkodzenia, Odbiorca pokrywa koszty zakupu wodomierza i jego wymiany.
Granicą podziału własności sieci wodociągowej jest zawór za wodomierzem głównym. Przyłącze wodociągowe za wodomierzem oraz instalację wewnętrzną za zaworem eksploatuje i dba o nie odbiorca wody.
Więcej szczegółów: BPK, tel. (32) 39-67-067 – 69 wew. 200 lub 201
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?