Jest nowy wagon dla Tramwajów Śląskich. Jak wygląda nowy tramwaj? ZDJĘCIA

tos/mat.pras.
Po blisko dwóch latach od podpisania umowy ze spółką Tramwaje Śląskie SA firma Modertrans Poznań Sp. z o.o. zakończyła budowę pierwszego wagonu. W sobotę 15 lutego tramwaj został przewieziony do MPK w Poznaniu, gdzie będzie przechodził proces homologacyjny.

Spółka Tramwaje Śląskie SA zamówiła w poznańskim Modertransie dziesięć nowych wagonów jednoczłonowych, z czego dwa będą tramwajami dwukierunkowymi. Pierwszy wagon jest już gotowy, produkcja kolejnych – jak zapewnia producent – realizowana jest zgodnie z harmonogramem.

– Podczas niedawnej wizyty w fabryce w Biskupicach Wielkopolskich prezes zarządu naszej Spółki osobiście mógł się przyjrzeć zarówno pierwszemu, już niemal gotowemu wagonowi, jak i procesowi produkcji innych tramwajów. Usłyszał również zapewnienia ze strony Zarządu firmy Modertrans, o zakończeniu produkcji i dostarczeniu na Śląsk wszystkich zamówionych tramwajów w umownym terminie tj. do końca czerwca – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie SA.

Jak wynika z przyjętego harmonogramu dostaw, pierwszy wagon ma zostać przekazany spółce Tramwaje Śląskie w marcu i wszystko wskazuje na to, iż tak się stanie.

– Wagon ten jest już bowiem gotowy i w sobotnie wczesne popołudnie został przewieziony do zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu, gdzie rozpocznie się proces homologacyjny. Po jego zakończeniu tramwaj przewieziony zostanie do zajezdni tramwajowej w Katowicach, gdzie prowadzona będzie procedura odbiorowa – informuje Zowada.

Konstrukcja i design zewnętrzny serii wagonów dla spółki Tramwaje Śląskie S.A. bazuje na rozwiązaniach z pojazdów Moderus Gamma. Wagon jest w niemal połowie niskopodłogowy, osadzony na nowoczesnych wózkach trakcyjnych. W części pasażerskiej tramwaju znalazły się m.in.: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskokowo-przesuwne i wiele innych.

Zakup dziesięciu wagonów jednoczłonowych z poznańskiego Modetransu to realizacja pierwszego z dwóch zadań taborowych, realizowanego przez Tramwaje Śląskie S.A. „Zintegrowanego projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię Europejską. Umowę z firmą Modertrans Poznań Sp. z o.o. podpisano w Chorzowie 8.03.2018 r. Wartość zamówienia to niespełna 29 mln zł netto. Umowa zawiera również prawo opcji, z którego spółka Tramwaje Śląskie S.A. będzie chciała skorzystać w ramach etapu III Projektu, domawiając dodatkowo pięć wagonów jednokierunkowych o tych samych parametrach.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 lutego, 00:56, Gość:

W części pasażerskiej tramwaju znalazły się m.in.: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskokowo-przesuwne i wiele innych.

To wiele innych jest bardzo interesujące.

Wiele innych to może oznaczać pochłaniacze smrodu po menelach:))))

G
Gość

W części pasażerskiej tramwaju znalazły się m.in.: klimatyzacja, ładowarki USB, rampa ułatwiająca wjazd wózków do tramwaju, inteligentne urządzenia wizualnej i fonicznej informacji pasażerskiej, drzwi odskokowo-przesuwne i wiele innych.

To wiele innych jest bardzo interesujące.

G
Gość
18 lutego, 13:50, lichwa:

tyle kasy za takie małe tramwaje!!!!!!

to za tą forsę byłoby z 50 krótkich autobusów

To kup sobie z niemieckiego złomu 150 "autobusów" i świadcz usługi dla ZTMu jako konsorcjum z Pacanowa, będziesz jeździł jak chcesz, miał rozkład w d...pie, przyjeżdżał spóźniony albo odjeżdżał przed czasem jak magiczna linia-patologia czyli 146.

l
lichwa

tyle kasy za takie małe tramwaje!!!!!!

to za tą forsę byłoby z 50 krótkich autobusów

j
jogi
16 lutego, 12:39, Gość:

Kiedy trafią na złom te poniemieckie "Helmuty" z naszych torów ? Za remont i złomowanie tego żelastwa powinien zapłacić ten kto ten złom sprowadził na Śląsk.

grzywocz i sklarek

g
gogo
17 lutego, 10:20, Gość:

Szkoda tylko męczyć te nowe wagony na tych zrujnowanych śląskich torowiskach, TŚ za bardzo się skupiają na taborze a za mało na remontach, ile np. jeszcze będzie czekać na remont kapitalny linia 5 i 9 na terenie Bytomia? Przecież to jest tragedia torowa.

A co do nowych tramwajów to powinno być więcej dozoru aby nie wpuszczać brudnych obsranych śmirdzących meneli, jeden taki menel jest w stanie skutecznie załatwić nowe siedzenie czyniąc go niezdatnym do użytku, to samo tyczy się meneli z budowlanki, brudne to i śmierdzące w brudnych łachmanach siada na fotelach, a od kiedy to wolno siadać w ubraniu roboczym w komunikacji miejskiej? Kierowcy i motorniczowie powinni takich delikwentów bardziej stanowczo wypraszać.

to nie menele ale obsługa na zajezdni

G
Gość

Szkoda tylko męczyć te nowe wagony na tych zrujnowanych śląskich torowiskach, TŚ za bardzo się skupiają na taborze a za mało na remontach, ile np. jeszcze będzie czekać na remont kapitalny linia 5 i 9 na terenie Bytomia? Przecież to jest tragedia torowa.

A co do nowych tramwajów to powinno być więcej dozoru aby nie wpuszczać brudnych obsranych śmirdzących meneli, jeden taki menel jest w stanie skutecznie załatwić nowe siedzenie czyniąc go niezdatnym do użytku, to samo tyczy się meneli z budowlanki, brudne to i śmierdzące w brudnych łachmanach siada na fotelach, a od kiedy to wolno siadać w ubraniu roboczym w komunikacji miejskiej? Kierowcy i motorniczowie powinni takich delikwentów bardziej stanowczo wypraszać.

G
Gość
16 lutego, 12:39, Gość:

Kiedy trafią na złom te poniemieckie "Helmuty" z naszych torów ? Za remont i złomowanie tego żelastwa powinien zapłacić ten kto ten złom sprowadził na Śląsk.

Złomem to są przy helmutach wyroby z konstalu:) to powinno być już dawno złomowane, nie ma wygodniejszego tramwaju jak helmut:)

G
Gość

I znowu ta ohydna tapicerka. Wystarczy jeden menel, jeden pan budowlaniec w ciuchach roboczych albo jeden dzieciak, który wywali zabłocone buciska na siedzenie i o czystości można zapomnieć. To ani higieniczne ani fajne siedzieć na oklejonym syfem siedzisku. Ci co to projektują, albo wierzą, że tramwajami jeżdżą sami czyści i kulturalni ludzie albo nigdy tramwajami nie jeździli.

G
Gość

Kiedy trafią na złom te poniemieckie "Helmuty" z naszych torów ? Za remont i złomowanie tego żelastwa powinien zapłacić ten kto ten złom sprowadził na Śląsk.

R
Rydz a Nic

Dwa lata na jeden wagon... No!! kiedy świat będzie posiadał teleportację mu uzbieramy wagonów na jedną linię.

Z
Zdzisiek z Kielc

Z napisem nur fur dojcze już nam sie znudziło dobrze było by do lamusa odstawić nominantów Ratzingera

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3