Zdajemy sobie jednak sprawę, że przydarzyła nam się rzecz, o której marzy każdy projektant, bo uda nam się odcisnąć wyraźne piętno na przestrzeni publicznej - komentuje Paweł Krzywda z pracowni Idee. Wspólnie z Agatą Korzeńską zaprojektowali logo policji, który pojawi się na wszystkich komendach i komisariatach policji w całym kraju.
Marzenie projektanta: 37 mln odbiorców
Nowe logo policji wybrano w ogólnopolskim konkursie, do którego zaproszono 18 pracowni. Wstępną selekcję przeszło dziesięć z nich, a do drugiego etapu zakwalifikowano pięć. Zwycięski znak Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ujawniło w miniony piątek. Nagrodą dla jego projektantów będzie m.in. satysfakcja, że ich projekt będzie obecny w całej Polsce.
- To jest dla projektanta rzecz niewyobrażalna - przyznaje Krzywda. Wspólnie z Korzeńską prowadzą pracownię graficzną w Bytomiu i są wykładowcami na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. W ich portfolio są już duże projekty, m.in. identyfikacja wizualna dla sieci drogerii Natura, czy Śląskiego Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, ale żaden, pod względem liczby potencjalnych odbiorców, nie dorównuje zleceniu z Komendy Głównej Policji.
Logo policji jak ośmioramienna gwiazda
Zaproponowany przez grafików znak nawiązuje do ośmioramiennej gwiazdy policyjnej. - Nie chcieliśmy odzwyczajać ludzi od symbolu, który już się utarł w świadomości społecznej i jednocześnie nie chcieliśmy, aby system identyfikacji wizualnej był zbyt skomplikowany przez powtarzanie wielu różnych znaków - tłumaczy genezę pomysłu projektant. Początkowo graficy myśleli, że wystarczającym symbolem policji będzie po prostu napis "Policja".
- Zdecydowaliśmy się nawiązać do gwiazdy, aby zachować ciągłość i spójność identyfikacji wizualnej tych służb. Potem zaczął się etap poszukiwania właściwiej formy. Najwięcej czasu zajęła nam próba interpretacji graficznej odznaki, tak aby zachować z niej jak najwięcej - opowiada Krzywda. Praca nad projektem zajęła grafikom trzy tygodnie.
Konkurs na nowe logo policji był jednym z etapów programu standaryzacji komend i komisariatów policji, który będzie realizowany w latach 2013-2015, a jego budżet wynosi około 1 mld zł. Ale za samo logo MSW zapłaci grafikom z Bytomia 20 tys. zł, bo tyle wynosi główna nagroda w konkursie.
Rebranding komend za 1 mld, logo policji za 20 tys.
To o 10 tys. zł mniej niż kosztowało logo kandydatury Katowic w konkursie na Europejską Stolicę Kultury 2016, czyli słynne serce, a które od niedawna jest nowym logo stolicy aglomeracji. Dla porównania pierwsze logo Katowic, ze Spodkiem, kosztowało 5 tys. zł. Podobny był koszt logo dla Rybnika.
Tragiczne zdarzenie na Majorce - są zabici i ranni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?