Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bytom : Zabrzańska i korki. Miało być lepiej, jest...jak jest

Magdalena Nowacka-Goik
Bytom : Zabrzańska i korki. Miało być lepiej, jest...jak jest. Dobiegł końca remont torowiska pod wiaduktem kolejowym na ul. Zabrzańskiej.I niby wszystko jest ok. Ale odkąd zamontowano światła, korki wróciły. A co z innymi remontami torów?

Bytom : Zabrzańska i korki. Miało być lepiej, jest...jak jest

Na początek - zastrzeżeń do samego remontu nie ma. Wygląda ładnie, dziury zniknęły. I wszystko byłoby ok, gdyby nie...sygnalizacja. Co z nią jest nie tak, że znowu mamy korki.
- W czwartek ciągnęły się aż od starego kościoła w Szombierkach - mówi pan Tomasz, który przysłał nam zdjęcie.
Czy światła są źle zamontowane?
Czekamy na odpowiedź w tej sprawie.

AKTUALIZACJA Z 04.10.2014

Sygnalizacja świetlna działa zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu i jest zamontowana w sposób prawidłowy - zapewnia Aleksandra Szatkowska-Mejer, rzecznik prasowy UM w Bytomiu. - Obecne korki spowodowane są remontem nawierzchni jezdni w Karbiu - mówi i wyjaśnia, że dlatego kierowcy wybierają dojazd do dentrum od strony Szombierek.

A co z początkiem ulicy Jagiellońskiej, gdzie nawierzchnia torowiska woła o pomstę do nieba?
- Tramwaje Śląskie podpisały umowę z firmą Skanska na modernizację kolejnego odcinka ul. Jagiellońskiej - od ul. Moniuszki do ul. Katowickiej oraz fragment ul. Katowickiej od ul. Jagiellońskiej do rozjazdów tramwajowych z placu Sikorskiego - mówi Andrzej Zowada, rzecznik TŚ.
Prace na ul. Jagiellońskiej zakończą na przełomie listopada i grudnia. Z tego powodu na razie tramwaje od strony Łagiewnik i Zabrza nie wróciły na swoje stałe trasy do placu Sikorskiego (nie byłoby możliwości powrotu).

- Drugi etap projektu zakłada również przebudowę ul. Katowickiej, od pl. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Siemianowicką - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Będzie to wspólne zadanie Tramwajów Śląskich S.A. i UM Bytom. Obejmie gruntowny remont ul. Katowickiej na wskazanym odcinku z budową dwutorowej linii tramwajowej , likwidacją dotychczasowego fragmentu jednotorowego, przebudową instalacji podziemnych, oświetlenia, jezdni oraz chodników. Prace powinny rozpocząć się jeszcze w tym roku. - Planujemy, że budowa torowiska prowadzona będzie w dużej mierze przy zachowanym ruchu tramwajowym na obecnie wykorzystywanym torze - dodaje rzecznik Tramwajów Śląskich, Andrzej Zowada.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto