Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa i remont torów tramwajowych w Bytomiu. Nowe szczegóły na temat linii nr 7

Barbara Siemianowska
Remont torów tramwajowych w Bytomiu. Dyr. Kostek tłumaczy
Remont torów tramwajowych w Bytomiu. Dyr. Kostek tłumaczy
Budowa i remont torów tramwajowych w Bytomiu w środku lata? Jak wyglądają prace przy bytomskim torowisku na ul.Łagiewnickiej, z Andrzejem Kostkiem, szefem bytomskiej zajezdni sprawdza B. Siemianowska

Od kilku tygodni trwa odbudowa torowiska dla tramwaju nr 7, który łączył Bytom ze Świętochłowicami od ponad stu lat. Linia przeżyła obie wojny światowe i kilka ustrojów politycznych. Funkcjonowała od 1901 do 2008 roku, aż do remontu ulic Łagiewnickiej i Świętochłowickiej. Dopiero wtedy siódemka miała okazać się mniej szczęśliwa. Na czas modernizacji tych ulic, linia została zawieszona, bo przecinała remontowaną jezdnię w dwóch punktach, znacznie utrudniając prace. Po zakończonym remoncie zawieszenie linii nr 7 miało jednak oznaczać likwidację.

Remont torów tramwajowych w Bytomiu. Jeden tor, czy dwa?

Najpierw brano pod uwagę reorganizację tej linii jednotorowo z mijanką na wysokości ul. Szybów Rycerskich. - Odbudowa jednotorowa nie byłaby dobrym rozwiązaniem - mówi Andrzej Kostek, szef bytomskiej zajezdni tramwajowej. - Dzisiaj odcinki mijankowe, jednotorowe, są a nachronizmem. Zwłaszcza, że linia nr 7 do 2008 roku na sporym odcinku funkcjonowała jako linia dwutorowa- dodaje.

Powoli znika już drewniany podkład

Ostatecznie wyrażono zgodę na całościową odbudowę tras. - Przygotowanie gruntu pod to torowisko to musi być solidna robota. Jeden wagon waży 16 ton netto, stąd prawie metrowe wykopy - dodaje Andrzej Kostek. Na początkowym odcinku odbudowy, czyli na wysokości Powiatowego Urzędu Pracy (Bytom Zamłynie) ustawiono już kilkanaście słupów trakcyjnych. Niedługo nie będzie też śladów po kawałkach starych torów i zniknie symboliczny drewniany podkład, który można zobaczyć w Świętochłowicach, niedaleko przystanku Łagiewniki - Targowisko. - To symboliczne miejsce, koniec torowiska, które funkcjonowało tu od przeszło 100 lat. Teraz jest tu podkład, który pełni funkcję odbojnicy - ogranicznika. Za rok i po tym symbolu nie powinno być już śladu - mówi Andrzej Kostek.

A na ul. Moniuszki

...trochę fuszerki. Remont torowiska na tej ulicy najpierw zakończył się z opóźnieniem. Mieszkańcy szybko spostrzegli mankamenty i niedoróbki. Brakuje choćby wypełnień pomiędzy kostkami nawierzchni. - Wykonawca robót - firma Skanska S.A., zgłosiła przygotowanie do odbioru technicznego 3 czerwca- mówi Adam Grzesik z wydziału Promocji i Kontaktów z Mediami.- W oględzinach uczestniczyli przedstawiciele UM oraz MZDiM, którzy stwierdzili wady w zakresie wykonania nawierzchni jezdni oraz oznakowania drogowego. Wykonawca ma czas na poprawki do 30 czerwca - dodaje Grzesik.

Zobacz nasz materiał sprzed kilku dni ze zdjęciami z budowy linii nr 7

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto