Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

ZBM z ludzką twarzą

Małgorzata Węgiel
Zakład Budynków Miejskich rozpoczął starania o zmianę swojego wizerunku wśród klientów
Zakład Budynków Miejskich rozpoczął starania o zmianę swojego wizerunku wśród klientów Małgorzata Węgiel
ZBM ogłosił, że chce zmienić swój obraz w oczach bytomian m.in. poprzez system Internetowej Obsługi Klienta

Zakład Budynków Miejskich kończy swoją trwającą ponad dwa lata restrukturyzację. Dzięki powołaniu całodobowego pogotowia awaryjnego, przekształceniom struktury organizacyjnej oraz zmianom kadrowym, ZBM ma być teraz instytucją przyjazną dla klienta. Także wprowadzenie zintegrowanego systemu zarządzania nieruchomościami "Dom5" i systemu Internetowej Obsługi Klienta jest częścią operacji na wizerunku spółki.

- Konto w systemie Internetowej Obsługi Klienta ZBM pozwoli klientowi na wgląd do własnej kartoteki finansowej. Będzie mógł zobaczyć on-line swoje obciążenia, wpłaty, nadpłaty, niedopłaty, saldo i fundusz remontowy - mówi Marian Gawol, prezes ZBM.

Każdy właściciel, najemca, użytkownik i dzierżawca lokalu znajdującego się w zasobach ZBM-u będzie miał możliwość zgłoszenia odczytu licznika czy awarii drogą elektroniczną. Właściciele będą mieli na bieżąco dostęp do ogłoszeń wspólnoty mieszkaniowej. Wystarczy tylko wystąpić z wnioskiem o utworzenie konta i udać się do siedziby ZBM po hasło dostępu. W Miejskim Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej w Rudzie Śląskiej podobny internetowy system obsługi kontrahenta funkcjonuje już od dwóch lat. Do tej pory działał niemalże bez zarzutów, nie licząc kilku usterek technicznych. - Nasi lokatorzy oceniają bardzo pozytywnie możliwość wglądu we własną kartotekę finansową. System ten jednak nie jest w stanie całkowicie usunąć większości papierowej dokumentacji - mówi Damian Niwa z MPGK. Początek komputeryzacji także dla bytomian nie będzie oznaczał końca biurokracji.

- Pismo, które wysyłaliśmy do ZBM-u ponad półtora miesiąca leżało na biurku jednej urzędniczki, przez co sprawa wykupu mieszkania, o które się z mężem staraliśmy, przepadła. A wystarczyło wysłać jedno pismo do Wydziału Lokalowego Urzędu Miejskiego w Bytomiu, że staramy się o przyłączenie wolnostanu. Skoro ZBM nie jest w stanie ogarnąć całej papierowej dokumentacji, to wolę nie myśleć co będzie, kiedy dla klientów uruchomiony zostanie internetowy serwis - uskarża się Anna Wandzik ze Śródmieścia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto