Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukt kolejowy w Bytomiu przechodzi metamorfozę. Zobacz zdjęcia z budowy

Magdalena Grabowska
Magdalena Grabowska
Prace idą pełną parą. Modernizacja wiaduktu kolejowego trwa w najlepsze. Zobacz jakie są już postępy>>>
Prace idą pełną parą. Modernizacja wiaduktu kolejowego trwa w najlepsze. Zobacz jakie są już postępy>>>Magdalena Grabowska
Remont linii kolejowej w Bytomiu nadal trwa. Widać już spory postęp prac. Wiele się zmieniło - oczywiście na lepsze. Wymieniane są tory, trwają także prace pod zabytkową wiatą. PKP PLK w hali peronowej chce nie tylko przywrócić historyczne szklenia na świetliku, frontach oraz ścianie, ale także zmienić nawierzchnię peronów według układu "karo". Inwestycja powoli zaczyna nabierać kształtów. Zobaczcie w naszej galerii zdjęć jak przebiega postęp prac.

Aktualnie przebudowywany jest nie tylko odcinek łączący Chorzów Batory z Bytomiem i Nakłem Śląskim, ale również zabytkowa hala peronowa bytomskiego dworca.

To właśnie ona ma zmienić się nie do poznania. Będzie zmodernizowana, a trzy jej perony zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Będzie także zainstalowane nowe nagłośnienie i oznakowanie peronów oraz oświetlenie i mała architektura. Jak przebiegają postępy prac? Oceńcie sami, przeglądając naszą galerię zdjęć.

Wróci przeszklenie hali peronowej dworca z 1929 roku!

Konsultacje z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków oraz organizacji pozarządowych doprowadziły do powrotu przeszklenia hali peronowej dworca, pochodzącej z 1929 roku. To rozwiązanie ma pozwolić na dodatkowe doświetlenie peronów oraz na odtworzenie historycznego charakteru stacji w Bytomiu.

Wróci przeszklenie hali peronowej dworca z 1929 roku. To już ostatnie tchnienia brzydkiej blachy.
Wróci przeszklenie hali peronowej dworca z 1929 roku. To już ostatnie tchnienia brzydkiej blachy. Magdalena Grabowska

- Rozpoczynająca się modernizacja linii kolejowej nr 131 oraz hali peronowej dworca PKP to nie tylko zwiększenie komfortu jazdy dla pasażerów, ale również szansa na większą liczbę połączeń kolejowych, w tym dalekobieżnych - mówi Michał Bieda, zastępca prezydenta Bytomia.

- Liczymy również, że powstająca linia kolejowa do Pyrzowic oraz nowe połączenie kolejowe z Rudą Śląską, będą miały wpływ na zwiększenie ruchu pasażerskiego przez nasze miasto - dodaje wiceprezydent Michał Bieda.

PKP PLK w hali peronowej nie tylko przywróci historyczne szklenia na świetliku, frontach oraz ścianie od strony peronu nr 3, ale zmieni pokrycie na blachę płaską oraz wykonana niezbędne wzmocnienia wynikające z przeszklenia hali, zaś nawierzchnia peronów zostanie wykonana według układu "karo". Z kolei w zakresie obiektu mostowego w ciągu ul. Zabrzańskiej i Łagiewnickiej zachowane zostaną elementy stalowe obiektu w celu utrzymania wyglądu poprzez ich montaż do konstrukcji nowych przęseł wraz z zabudową przęsła dla kolei wąskotorowej.

Na samej stacji zostanie przebudowanych ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstanie nowoczesne Lokalne Centrum Sterowania Bytom, z którego dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Batorego do Radzionkowa. Warto dodać, że układ torowy w stacji został zaprojektowany z uwzględnieniem istniejącej nastawni bramowej.

Zostaje zabytkowa nastawnia bramowa BT, wpisana do rejestru zabytków

Warto podkreślić, że PKP po wpisaniu nastawni bramowej BT do rejestru zabytków na wniosek Stowarzyszenia Na Rzecz Zabytków Fortyfikacji „Pro Fortalicium”, biorąc pod uwagę potrzebę zachowania tego obiektu w stanie nienaruszonym, zaprojektowało tak układ torowy stacji w Bytomiu, aby nastawnia pozostała na swoim miejscu.

Zabytkowa nastawnia bramowa „Bt” zostanie zachowana w całości.
Zabytkowa nastawnia bramowa „Bt” zostanie zachowana w całości. Magdalena Grabowska

Zamłynie. Uwaga kierowcy! Znów utrudnienia w ruchu drogowym

Oprócz prac w hali peronowej bytomskiego dworca PKP, przebudowa obejmuje także wiadukt kolejowy w ciągu ul. Zabrzańskiej, Łagiewnickiej i Miarki. Zachowano fronty konstrukcji stalowych oraz odtworzono powierzchnie ścian i gzymsów z cegły. Chociaż widać, że prace dobiegają powoli końca, to nie koniec utrudnień drogowych

Na Zamłyniu czekają nas spore utrudnienia - od 6 maja od godz. 5 do godzin nocnych z 7 na 8 maja oraz od 13 maja od godziny 5 do godzin nocnych z 14 na 15 maja.

Prace idą pełną parą. Modernizacja wiaduktu kolejowego trwa w najlepsze. Zobacz jak przebiegają postępy w naszej galerii zdjęć.
Prace idą pełną parą. Modernizacja wiaduktu kolejowego trwa w najlepsze. Zobacz jak przebiegają postępy w naszej galerii zdjęć. Magdalena Grabowska
Prace idą pełną parą. Modernizacja wiaduktu kolejowego trwa w najlepsze. Zobacz jakie są już postępy>>>

Wiadukt kolejowy w Bytomiu przechodzi metamorfozę. Zobacz zd...

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto