Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W tym roku władze Bytomia kładą nacisk na wizerunek miasta

Żaneta Grajcar
Promocja gminy powinna być dźwignią wspierania jej rozwoju. Nic więc dziwnego, że władze Bytomia stają na głowie, by pokazać z dobrej strony miasto zarówno mieszkańcom, jak i przyjezdnym. Czy tego typu działania marketingowe nasilają się w roku wyborczym?

W pierwszej połowie roku, gdy kampania jeszcze nie zdążyła ruszyć pełną parą, na promocję nasza gmina wydała 357 tys. 579 złotych podczas gdy w 2008 roku - 1 mln 97 tys. złotych, a w 2009 roku - 1 mln 105 tys. złotych.

Zdaniem Katarzyny Krzemińskiej-Kruczek, rzeczniczki prasowej bytomskiego magistratu promocja gminy nie wiąże się z organizacją imprez rozrywkowych. - Wiąże się z udziałem w tych imprezach poprzez wystawianie stoisk promocyjnych, udostępnianie ulotek i gadżetów promocyjnych. Niemniej, większy nacisk kładzie się na promocję gminy podczas targów gospodarczych, kongresów czy konferencji - twierdzi rzeczniczka.

Trudno jednak nie zauważyć, że ten rok w szczególności obfitował w imprezy, które miały na celu przekonanie mieszkańców, że Bytom jest energią kultury. Jako jedna z niewielu gmin zdecydowaliśmy się zaprosić na obchody święta Solidarności takie gwiazdy jak zespół Lombard czy Dżem.

Sympatię studentów miały zjednać bytomskie Juwenalia, podczas których wystąpiła grupa KSU.

Ogromnym wydatkiem promocyjnym była również organizacja trzydniowego Święta Bytomia, podczas którego królowały gwiazdy polskiej sceny muzycznej, Patrycja Markowska czy Carpe Diem. Impreza trwała od piątku do niedzieli, a wydarzeniom na scenie głównej zlokalizowanej na bytomskim Rynku towarzyszyły dodatkowe atrakcje, na czele z "Świetlikowym jarmarkiem", który odbył się na ul. Podgórnej oraz "Krainą baśni", w którą zmienił się plac Grunwaldzki.

Władze Bytomia zadbały też o promowanie w radiu, telewizji czy prasie.

- Decydując się na promocję w mediach, gmina przede wszystkim wybiera te o wysokiej słuchalności i silnej identyfikacji z marką - przyznaje Katarzyna Krzemińska-Kruczek.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rolnicy zapowiadają kolejne protesty, w nowej formie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto