Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Bytomiu będzie więcej tras rowerowych! Miasto podsumowało akcję #BytomNaKole

Redakcja
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE ARC
Bytom. Wniosek, że mieszkańcy naszego miasta chętnie wsiadają na rower nie jest specjalnie odkrywczy. Wszak dzisiaj nie jest już on tylko środkiem transportu, ale przede wszystkim sposobem na odpoczynek i aktywne spędzanie wolnego czasu. W Bytomiu jest obecnie 13 kilometrów tras rowerowych i 33 kilometry traktów dla jednośladów. Ma być ich więcej.

Jednym z elementów wytaczania nowej infrastruktury dla rowerzystów była właśnie akcja #BytomNaKole, w ramach której prawie dwustu rowerzystów przejechało 46,5 tysiąca kilometrów po wszystkich zakątkach miasta. Był to swoisty rodzaj konsultacji społecznych, które miały na celu odpowiedzieć na pytanie, gdzie jest możliwość i potrzeba stworzenia nowych ścieżek dla rowerzystów. Każdy z uczestników akcji swoimi przemyśleniami dzielił się z pracownikami Urzędu Miejskiego.

- Celem naszej kampanii było zainteresowanie bytomian tworzeniem sieci szklaków rowerowych i cieszymy się, że entuzjaści jazdy na rowerze tak licznie odpowiedzieli na nasze zaproszenie. Dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w tę akcję, dzieląc się z nami swoimi trasami i cennymi sugestiami. Te uwagi posłużą nam do rozwijania infrastruktury rowerowej w Bytomiu – mówi prezydent miasta Mariusz Wołosz.

Gdzie najchętniej bytomianie jeżdżą na rowerach? Jak informuje Urząd Miejski, udostępniane w ramach akcji #BytomNaKole trasy bardzo często biegły pomiędzy centrum miasta a poszczególnymi dzielnicami.

- Były to zarówno trasy rekreacyjne, jak i komunikacyjne. To dla miasta sygnał, by w ramach kolejnych inwestycji drogowych zwrócić szczególną uwagę na poprawę infrastruktury rowerowej pomiędzy dzielnicami – mówi Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. technicznych Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów.

Nieco rzadziej uczestnicy akcji przemieszczali się rowerem po ścisłym centrum miasta. Wzmożony ruch rowerowy widoczny był głównie na ul. Katowickiej, Wrocławskiej, Strzelców Bytomskich. We wskazaniach bytomskich rowerzystów nie brakowało również kierunków typowo rekreacyjnych, jak Dolomity Sportowa Dolina, rezerwat Segiet czy zalew Nakło Chechło. Część z nich biegnie przez tereny leśne, których jakość ma się niebawem poprawić.

- Wraz z Lasami Państwowymi chcemy poprawić oznakowanie tras rowerowych w zielonych częściach Bytomia. Pierwsze prace związane z realizacją tego zadania ruszą jeszcze w tym roku – mówi Wojciech Bryś, naczelnik Wydziału Inżynierii Środowiska Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Urzędnicy dodają też, że niektórzy rowerzyści chętnie korzystają z dawnych przemysłowych szlaków kolei np. równoległego do Łagiewnickiej, ale dla większości bytomian są to zielone trasy wciąż do odkrycia, z tajemniczymi tunelami i mostami.

W Bytomiu opracowano wstępną koncepcję kierunków rozwoju sieci rowerowej przy współpracy z Metropolią (tworzącej międzygminną velostradę), z Urzędem Marszałkowskim Województwa Śląskiego oraz ościennymi miastami oraz rozwojem istniejącej sieci dróg rowerowych w Bytomiu. Miejski Zarząd Dróg i Mostów pracuje obecnie nad koncepcją zagospodarowanie tras „realnych”, czyli istniejących szlaków, które przy niewielkich nakładach finansowych mogłyby uatrakcyjnić bytomską sieć tras rowerowych.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto