Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remontują tory między Bytomiem a Zabrzem ZDJĘCIA Na Bobrku i w Biskupicach nie będzie peronów

Redakcja
Rozpoczął się remont torów między Bytomiem a Zabrzem. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE >>>
Rozpoczął się remont torów między Bytomiem a Zabrzem. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE >>>mat. PKP PLK
Rozpoczęły się kolejne remonty torowisk kolejowych na Górnym Śląsku i w Zagłębiu Dąbrowskim. Tym razem poprawią się warunki jazdy na dwóch liniach towarowych - z Bytomia przez Zabrze Biskupice do posterunku Maciejów Północny, a także z Mysłowic Brzezinki do posterunku Dorota w Sosnowcu. Na tej pierwszej linii kolej likwiduje też przy okazji stare perony na stacjach Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice i Zabrze Północ, przy których kiedyś zatrzymywały się pociągi z Gliwic do Bytomia.

Efektem prac, których koszt szacowany jest na ponad 250 milionów złotych ma być sprawniejszy przewóz towarów koleją w Górnośląskim Okręgu Przemysłowym. Pociągi pojadą szybciej, do 100 km/h. Zwiększy się również przepustowość tras.

Po zakończeniu okresu projektowego, wykonawca rozpoczął roboty na szlaku Bytom – Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice. W pierwszym etapie prowadzony jest demontaż sieci na jednym z dwóch torów.

- Do wymiany jest 41 km torów i sieci trakcyjnej oraz 32 rozjazdy, co zapewni sprawniejszy przejazd pociągów. Zaplanowano odnowę 35 obiektów inżynieryjnych, to m.in. wiadukty w Zabrzu przy ul. Mikulczyckiej, Grunwaldzkiej, Wolności oraz w Sosnowcu przy ul. Skwerowej. Na stacji Zabrze Biskupice oraz w Maciejowie Północnym wyremontowane będą nastawnie. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa, m.in. na przejeździe w Zabrzu przy ul. Ziemskiej, gdzie zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Dzięki zastosowaniu torów bezstykowych i ekranów akustycznych ograniczone będzie oddziaływanie kolei na otoczenie. Prace torowe przewidziano również na stacji Bytom Bobrek - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA w styczniu 2019 roku podpisały z firmą PORR SA umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice, linii nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Północny oraz linii nr 180 na odcinku posterunek Dorota (Sosnowiec) – Mysłowice Brzezinka. Wartość inwestycji to ponad 250 mln zł. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w połowie 2022 roku.

Przy okazji remontu na odcinku Bytom - Zabrze Biskupice - Maciejów Północny kolejarze zlikwidują też dotychczasowe perony na stacjach Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice i Zabrze Północ, gdzie kiedyś zatrzymywały się pociągi łączące Gliwice i Bytom. Temat wznowienia tego połączenia powraca co jakiś czas tak samo jak plany budowy nowych przystanków w miejscach, które dzisiaj cieszyłyby się zainteresowaniem podróżnych.

PKP PLK biorą pod uwagę, że w przyszłości ruch pasażerski na tej linii może zostać wznowiony. Kolejarze przyznają, że perony w stacjach Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice i Zabrze Północ zostaną rozebrane z uwagi na zły stan techniczny, ale zapewniają jednocześnie, że zostanie też zabezpieczony teren pod peron na stacji Bytom Bobrek w rejonie wiaduktu drogowego nad stacją, w ciągu ulicy Konstytucji.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto