Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przed nami modernizacja ul. Piekarskiej w Bytomiu. Na tory powróci też zabytkowa eNka

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Przed nami modernizacja ul. Piekarskiej w Bytomiu. Na tory powróci też zabytkowa eNka
Przed nami modernizacja ul. Piekarskiej w Bytomiu. Na tory powróci też zabytkowa eNka UM Bytom
Długo oczekiwana inwestycja w Bytomiu stała się faktem. Na początku lutego podpisano umowę z wykonawcą dotyczącą modernizacji ul. Piekarskiej. Do lipca potrwają prace projektowe. Później, nadejdzie czas na realizację całości. Wszystko powinno być gotowe najpóźniej w połowie 2023 roku.

Przed nami modernizacja ul. Piekarskiej w Bytomiu. Na tory powróci też zabytkowa eNka

W środę, 2 lutego, podpisano umowę na realizację prac na ul. Piekarskiej w Bytomiu. Oczekiwana modernizacja jednej z najważniejszych ulic w mieście niebawem więc się rozpocznie.

Jak czytamy w zapowiedziach, prace projektowe wraz z pozyskaniem wszelkich niezbędnych decyzji administracyjnych powinny się zakończyć do 2 lipca. Później wykonawca - a została nim firma Eurovia Polska S.A. - będzie mógł przystąpić do realizacji robót. Nie powinny one potrwać dłużej niż dwanaście miesięcy.

- Modernizacja torowiska tramwajowego w ulicy Piekarskiej i wydłużenie linii nr 38 do placu Sikorskiego wpłyną też na lepsze skomunikowanie Śródmieścia Bytomia. Po zakończeniu realizacji inwestycji chcielibyśmy, aby linię 38 obsługiwały naprzemiennie tabor niskopodłogowy i zabytkowy wagon - zapowiada Mariusz Wołosz, prezydent miasta.

Inwestycja ma więc w przyszłości przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa zarówno pieszych, jak i kierowców oraz komfortu podróży pasażerów tramwajów.

- Ulica Piekarska zostanie przebudowana na całej długości - od skrzyżowania z ul. Sądową aż do przystanku tramwajowego po północnej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Modernizacją objęte zostanie torowisko od przystanku Bytom Powstańców Śląskich wzdłuż ul. Piekarskiej wraz z rozjazdem na skrzyżowaniu z ul. Sądową i dalej wzdłuż ul. Sądowej do jej skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich włącznie z rozjazdem torowym. To niespełna dwukilometrowy fragment linii tramwajowej w całości wbudowanej w jezdnię - wyjaśnia Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Torowisko ma zostać wykonane w prefabrykowanych płytach torowych oraz na płycie betonowej wykonanej na miejscu ze sprężystym mocowaniem szyn w komorach za pomocą mas poliuretanowych.

Wiadomo także, że posadowione zostaną nowe słupy trakcyjne i trakcyjno-oświetleniowe. Zastosowane będą elektrycznie sterowane i ogrzewane zwrotnice. Ponadto wybudowane zostaną nowe platformy przystankowe, w tym tzw. przystanki wiedeńskie.

W zakresie miejskim, prace w tym rejonie obejmą również gruntowną przebudowę chodników i peronów przystankowych, jezdni oraz miejsc postojowych. Powstanie jednokierunkowa ścieżka rowerowa (na odcinku od skrzyżowania z ul. Wrocławską do skrzyżowania z Piłsudskiego). Co istotne, zmodernizowana ul. Piekarska ma być dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (niedowidzących oraz z trudnościami w poruszaniu się).

- Jest to również szczególny projekt dla mnie, jako rodowitego bytomianina. I może zabrzmi to nieco nostalgicznie, ale spędziłem w tym mieście spory kawałek swojego życia i bardzo często korzystałem z linii, którą przyjdzie nam modernizować - podkreślał, podczas podpisania umowy, Arkadiusz Kierkowicz, wiceprezes Eurovia Polska S.A.

Wartość prac dla całego zadania wynosi niemal 40 mln zł netto, czyli ponad 49 mln zł brutto.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto