Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowa organizacja ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Jakie zmiany czekają na kierowców?

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Nowa organizacja ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Jakie zmiany czekają na kierowców?
Nowa organizacja ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Jakie zmiany czekają na kierowców? Szymon Bijak
Na ul. Miarki w Bytomiu wprowadzono nową organizację ruchu. Będzie ona obowiązywała - na razie testowo - przez najbliższe półtora miesiąca. Cel - jak podkreślają władze miasta - jest prosty: poprawa bezpieczeństwa pieszych i uspokojenie ruchu w tym miejscu. Jakie zmiany czekają więc na kierowców?

Bytom: nowa organizacja ruchu na ul. Miarki. Na kierowców czekają zmiany

Kilka miesięcy temu informowaliśmy na naszych łamach, że ul. Miarki w Bytomiu zmieni swoje oblicze. Mieszkańcy skarżyli się na nadmierny hałas (przekroczone są dopuszczalne normy), zbyt małą liczbę przejść dla pieszych, a także wskazywali, że kierowcy jeżdżą tu zdecydowanie za szybko (wpływ na to miały dwa szerokie pasy jezdni).

Dlatego też postanowiono wprowadzić nową organizację ruchu, która ma na celu m.in. poprawę bezpieczeństwa pieszych. Drogowcy rozpoczęli już prace nad wprowadzeniem nowego oznakowania pionowego i poziomego.

- Wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu pozwoli nam przetestować zaproponowane przez urbanistów i inżynierów ruchu rozwiązania i poddać je badaniom oraz ocenie mieszkańców. Dzięki temu dowiemy się, co o zmianach sądzą użytkownicy drogi zanim wprowadzimy docelowe rozwiązania - podkreśla prezydent Mariusz Wołosz.

Uspokojenie ruchu przy ul. Miarki ma zapewnić odgięcie toru jazdy samochodów i zawężenie jezdni z dwóch do jednego pasa, na odcinku od gmachu poczty do budynku przy ul. Miarki 54. Odcinek dwupasmowy zostawiono natomiast na początku (od skrzyżowania z pl. Wolskiego i ul. Jagiellońską do gmachu poczty) i na końcu (od budynku nr 54 do rozplotu jezdni w kierunkach na Kraków i Katowice) drogi.

Wzdłuż prawie całej ul. Miarki poprowadzona została także ścieżka rowerowa. Biegnie ona północną częścią jezdni z wyjątkiem krótkiego fragmentu w sąsiedztwie skrzyżowania z ul. Matejki, gdzie dopuszczony będzie ruch rowerowy na chodniku.

Kolejną bolączką, na którą wskazywali mieszkańcy ul. Miarki, był brak miejsc parkingowych. Kierowcy więc zastawiali swoimi pojazdami znaczną część chodnika. Dlatego też miejsca parkingowe zostały przeniesione na jezdnię, aby piesi mogli czuć się komfortowo.

Przypomnijmy, że nową organizację ruchu opracował zespół Metropolitalnej Szkoły Prototypowania prowadzonej przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. Wprowadzone zmiany są efektem badań ruchu (które były prowadzone wiosną) oraz szerokich konsultacji z mieszkańcami przeprowadzonych w czerwcu tego roku. Zebrany materiał potwierdził, że na jednej z najważniejszych ulic w centrum Bytomia konieczne są zmiany, dzięki którym uda się "uspokoić" ruch.

Ulicę Miarki pokonuje dziennie ok. 14 tys. pojazdów - nie tylko te osobowe, ale również dostawcze, ciężarowe i autobusy - gdyż kierowcy w większości wybierają jazdę śródmiejską ulicą, zamiast jazdy obwodnicą Bytomia, która pozwala ominąć centrum miasta.

od 7 lat
Wideo

echodnia Drugi dzień na planie Ojca Mateusza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto