Niskopodłogowy tramwaj na linii tramwajowej nr 38! Co z zabytkowym wozem typu N?

Tomasz Szymczyk
Tomasz Szymczyk
Spora zmiana na ulicy Piekarskiej w Bytomiu. Kursująca tędy linia tramwajowa nr 38 znana z obsługi zabytkowymi tramwajami od dzisiaj jest obsługiwana przez nowy tramwaj niskopodłogowy. Zarówno Tramwaje Śląskie, jak i miasto Bytom zapewniają jednak, że to nie koniec starych wozów tramwajowych w tej części miasta.

Linia tramwajowa nr 38 kursująca na krótkiej trasie biegnącej ulicą Piekarską w Bytomiu to jedyna linia w Polsce, w obsłudze której na co dzień wykorzystywane są stare tramwaje typu N i pochodne. Po ogłoszeniu pierwszych obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa kursy zawieszono, bo w starym wozie trudno było wydzielić bezpieczną przestrzeń dla motorniczego, a poza tym trzeba też ręcznie otwierać drzwi, którymi wsiadają i wysiadają pasażerowie.

W czwartek 9 lipca tramwaje linii nr 38 znów pojawiły się na torach. Tym razem obok siebie stanęły stary wóz typu N, a także nowoczesny, przeznaczony do obsługi właśnie tej linii, wóz z najnowszej dostawy Tramwajów Śląskich, któremu nadano imię Kasia. Oba tramwaje na kilka minut stanęły obok siebie najpierw na końcu trasy, a potem przy kościele św. Trójcy, gdzie linia się zaczyna. Po krótkiej prezentacji stary wóz odjechał do zajezdni na Stroszku, a nowy rozpoczął normalne regularne kursy z pasażerami.

- Ulica Piekarska to ważny ciąg komunikacyjny i ten tramwaj jest tutaj potrzebny. Wartością dodaną tej ulicy jest tramwaj typu N, ale ważne jest też, żeby jeździł tu tramwaj wygodny i przyjazny mieszkańcom, czyli tramwaj niskopodłogowy - mówi Mariusz Wołosz, prezydent Bytomia, który zapewnił, że tramwaj N będzie w dalszym ciągu pojawiał się na Piekarskiej, gdy zagrożenie epidemiologiczne minie.

Niebawem do nowego tramwaju dołączyć ma nowa... nawierzchnia. Toczą się już prace projektowe dotyczące remontu Piekarskiej. Modernizacja rozpocząć się ma w przyszłym roku.

Nowy tramwaj na Piekarskiej to efekt niedawnego zamówienia Tramwajów Śląskich realizowanego w poznańskim Modertransie. Jego częścią są dwa dwukierunkowe częściowo niskopodłogowe tramwaje przeznaczone właśnie do obsługi linii nr 38.

- Tradycja wymusza to, że wagon typu N z linii nr 38 nie zniknie. Ustalimy wspólnie z miastem i ZTM-em zasady, na jakich ten wagon będzie kursował - podkreśla Bolesław Knapik, prezes zarządu Tramwajów Śląskich.

Protest pielęgniarek. Wysoka średnia wieku i niskie płace

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie