Mają one uchronić przed paraliżem komunikację tramwajową w Katowicach, Chorzowie, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, Bytomiu i Sosnowcu podczas zaplanowanej na 2011 rok przebudowy torowisk.
Linie tramwajowe zostaną w wielu miejscach rozkopane, a to oznacza, że tramwaje będą jedynie dojeżdżać do punktów, w których prowadzone będą roboty. Klasyczne tramwaje w takiej sytuacji nie mogłyby zawrócić bez pętli. A tramwaje dwukierunkowe pętli nie potrzebują. Na ich zakup przewoźnik nie zamierza się jednak wykosztowywać - kluczowym kryterium jest cena.
Nieoficjalnie można usłyszeć, iż największe szanse na jazdę po śląskich torach mają niemieckie pojazdy PT z Frankfurtu nad Menem. Wyprodukowane przed 27 laty, zostały wycofane z eksploatacji w roku 2007. Zimą jeden z nich testowano w Katowicach i Chorzowie.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?