Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu
Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu mat. prasowe
Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Projekt został wyróżniony przez autorów kampanii "European Mobility Week" (Europejski Tydzień Zrównoważonej Mobilności).

Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu

Komisja Europejska doceniła projekt uspokajania ruchu na ul. Miarki w Bytomiu. Za ten projekt odpowiadała Metropolitalna Szkoła Prototypowania, która jest koordynowana przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię. W związku z tym, wprowadzono tymczasową organizację ruchu.

Projekt doceniono przez autorów kampanii "European Mobility Week" (Europejski Tydzień Zrównoważonej Mobilności). Został on wyróżniony razem z trzema innymi, które prowadzono w następujących europejskich miastach: Bolonii (Włochy), Östersund (Szwecja) oraz Utrechcie (Holandia).

Bytom i ul. Miarki. Będzie nowa organizacja ruchu. "Konieczny wzrost przepustowości"

W połowie listopada władze Bytomia podsumowały wyniki badań oraz konsultacje społeczne w sprawie zmian organizacji ruchu na ul. Miarki. Jak się okazało: wspomniana decyzja poprawiła bezpieczeństwo, zredukowała prędkość pojazdów, ale jednocześnie ograniczyła przepustowość ulicy, zwłaszcza w godzinach szczytu. Konieczne będzie więc dopracowanie pomysłu ze zmianami. Nowa organizacja ma zostać wprowadzona w połowie przyszłego roku.

Przypomnijmy, że w ramach projektu Metropolitalnej Szkoły Prototypowania zawężono jezdnię z dwóch do jednego pasa - na odcinku od gmachu poczty do budynku przy ul. Miarki 54. Ponadto wzdłuż prawie całej ulicy poprowadzona została z kolei ścieżka rowerowa, a miejsca parkingowe przeniesiono na jezdnię.

- Na końcowym odcinku ulicy wprowadziliśmy nowe przejście dla pieszych – tak bardzo potrzebne mieszkańcom zmierzającym w okolice rynku. Zadbaliśmy także o prawidłową obsługę komunalną, ponieważ wyznaczyliśmy szereg udogodnień dla śmieciarek wywożących odpady z nieruchomości położonych w sąsiedztwie ulicy – tłumaczy urbanista Paweł Jaworski, który dodaje, że zmiany bazowały na idei „diety drogowej”.

Jakie były efekty zmian organizacji ruchu na ul. Miarki? Tak jak już zostało to wspomniane: średnia prędkość samochodów zmalała i przez cały dzień nie przekraczała ustanowionego limitu (50 km/h z miejscowym obniżeniem do 40 km/h). Przekroczenia prędkości a w okolicy budynku Zakładu Ubezpieczeń Społecznych były nagminne. Na wysokości tego obiektu średnia prędkość większości pojazdów zmniejszyła się z 62 km/h do 41 km/h w skali całego dnia, a przy skrzyżowaniu z ul. Dojazd - z 58 km/h do 45 km/h.

Wiadomo już, że część zaproponowanych rozwiązań zostanie docelowo wdrożona w mieście. Wzdłuż ul. Miarki zostaną wprowadzone dwa zawężone do 3,25 m szerokości pasy ruchu. Ponadto na jezdni oraz częściowo na chodniku będą znajdować się pasy postojowe. Po północnej stronie drogi pojawi się z kolei ciąg pieszo-rowerowy. - Planujemy także pozostawienie przejścia dla pieszych na odcinku od skrzyżowania z ul. Dojazd do rozwidlenia drogi. Zachowane zostanie wprowadzone przejście dla pieszych na ul. Miarki - informował bytomski magistrat.

Do czasu zaprojektowania, a następnie wprowadzenia docelowej organizacji ruchu, przejazd ul. Miarki ma być upłynniony poprzez dodanie tymczasowej sygnalizacji świetlnej na wysokości skrzyżowania z ul. Moniuszki oraz wydłużenie suwaka.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto