Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kiedy wypada black friday? "Pandemia sprawiła, że w internecie szukamy rzeczy, które chcielibyśmy kupić pod koniec roku"

OPRAC.: Redakcja
Tegoroczny Black Friday będzie przyciągał potencjalnych kupujących częściej przed ekrany komputerów czy smartfonów niż do galerii.
Tegoroczny Black Friday będzie przyciągał potencjalnych kupujących częściej przed ekrany komputerów czy smartfonów niż do galerii. Aneta Zurek/ Polska Press
Polacy kupują online coraz częściej, niemal 75 proc. rodaków deklaruje, że skorzysta z okazji w trakcie Black Friday, który w tym roku wypada 27 listopada. Z uwagi na pandemię, e-sklepy mogą przeżyć jeszcze większe oblężenie niż zwykle.

– Rozwój e-commerce w Polsce zmienił nawyki Polaków. Kiedyś robiliśmy rozeznanie w sklepach stacjonarnych, jednak pandemia sprawiła, że coraz częściej sięgamy do internetu i z wyprzedzeniem szukamy rzeczy, które chcielibyśmy kupić pod koniec roku – tłumaczy Marta Nasiadka, DevaGroup. – Trend wyszukiwania produktów z dużym wyprzedzeniem czasowym szczególnie dobrze widoczny jest u kobiet. Jednak zainteresowanie promocjami z okazji Black Friday jest niezależne od płci – aż 74 proc. rodaków deklaruje, że skorzysta z okazji w trakcie tego święta– dodaje.

Jak pokazuje historia wyszukiwań Google na przestrzeni ostatnich lat, wraz z początkiem września, wśród kobiet rośnie zainteresowanie przedmiotami z kategorii odzież i obuwie. Widoczny jest trend uzupełniania garderoby na zimę – podobnego popytu nie widać jednak w kategorii biżuteria. Zainteresowanie nią rośnie dopiero od listopada, gdy Polacy ruszają na polowanie na prezenty świąteczne.

Ubiegłorocznych trendów zakupowych nie można przełożyć bezpośrednio na ten rok z uwagi na pandemię. Jednak obserwując wzrost liczby Polaków kupujących online, można śmiało stwierdzić, że tegoroczny Black Friday będzie przyciągał potencjalnych kupujących częściej przed ekrany komputerów czy smartfonów niż do galerii. Nawet po zniesieniu wiosennego lockdownu centra handlowe nie są bowiem odwiedzane tłumnie.

– Klientom bezpieczniej jest robić zakupy w sieci. Z najnowszego badania agencji Zymetria wynika, że 87 proc. internautów kupuje online, co oznacza wzrost o 11 pkt proc. w stosunku do poprzedniego badania z 2019 r. – wyjaśnia ekspertka.

Wspomniana biżuteria odnotowała przez pandemię koronawirusa znaczące spadki. Według danych Euromonitor International, w tym roku rynek jubilerski skurczy się aż o 22,3 proc. i cofnie się do poziomu sprzed kilku lat. Spadki widać we wszystkich sektorach – od biżuterii luksusowej, po tę z niższej półki.

Sam sektor luksusowy również nie jest w najlepszej sytuacji – jego globalna wartość może odnotować co najmniej kilkunastoprocentowy spadek, według Bain & Company ma to być od 15 do nawet 35 proc. Jednak mimo gorszej frekwencji w salonach po lockdownie sprzedaż online uratowała biżuterię.

Poniżej umieszczone są tzw. linki afiliacyjne naszych partnerów. Klikając w nie, wspierasz naszą działalność, nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Kiedy wypada black friday? "Pandemia sprawiła, że w internecie szukamy rzeczy, które chcielibyśmy kupić pod koniec roku" - Strefa Biznesu

Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto