Jak sprawdza się infolinia dla seniorów w Bytomiu? Innowacyjny projekt okazał się sukcesem

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Infolinia dla seniora w Bytomiu spełnia swoją rolę. Arc. UM Bytom
Na początku września ubiegłego roku w Bytomiu ruszyła infolinia dla seniora. To innowacyjny projekt, w którym biorą udział tylko trzy miasta w naszym kraju. Starsze osoby chętnie dzwonią do wolontariuszy. - Jedni proszą o pomoc w zrobieniu zakupów, inni chcą uzyskać informacje dotyczące wydarzeń związanych z miastem, czy też pomocy prawnej - wyjaśnia Ewelina Romuzga, koordynatorka projektu.

Jak sprawdza się infolinia dla seniora w Bytomiu?

8 września 2020 roku w Bytomiu uruchomiono specjalny numer telefonu (32 784 78 48), na który mogą dzwonić seniorzy. Po drugiej stronie słuchawki usłyszą natomiast... seniorów-wolontariuszy, którzy mocno zaangażowali się w ten innowacyjny projekt („Halo Aktywni60+”).

Telefon działa już od czterech miesięcy, można więc zacząć powoli sprawdzać czy cieszy się on wystarczającą popularnością wśród starszych mieszkańców Bytomia.

Przedstawiciele krakowskiego Centrum Doradztwa Strategicznego (CDS), które jest pomysłodawcą całości, uważają, że jak najbardziej. Projekt, który jest wzorowany na łotewskim centrum telefonicznym, okazał się sukcesem.

- Najwięcej telefonów było we wrześniu i grudniu. W tym pierwszym miesiącu przeprowadzono 41 rozmów - wyjaśnia Ewelina Romuzga z CDS.

Trochę gorzej wiodło się w listopadzie. Dlatego też postawiono na szeroko zakrojoną akcję promocyjną w mieście.

- Zostało wydrukowanych i rozdanych 10 tysięcy ulotek, informujących o Bytomskim Telefonie Seniora. Akcja przyniosła skutek, bo starsze osoby zaczęły dzwonić częściej - tłumaczy Dagmara Bieńkowska, przedstawicielka Centrum Doradztwa Strategicznego.

Infolinia jest obsługiwana wolontariuszy w czasie ich dyżurów (od poniedziałku do środy w godz. od 10 do 14). W czasie swojej pracy oddzwaniają także oni do osób, które chciały się połączyć poza wyznaczonymi godzinami.

- Seniorzy dzwonią w różnych sprawach, jedni proszą o pomoc w zrobieniu zakupów, inni chcą uzyskać informacje dotyczące wydarzeń związanych z miastem, czy też pomocy prawnej - podkreśla Ewelina Romuzga.

Najczęściej jednak chcą po prostu... porozmawiać. W czasie pandemii koronawirusa, co nie jest żadnym zaskoczeniem, doskwiera im najzwyczajniej samotność.

Jak zapowiada Urząd Miejski w Bytomiu, infolinia ma działać co najmniej do 2023 roku. Do końca maja projekt koordynuje CDS, od 1 czerwca natomiast już samo miasto będzie za całość odpowiadać.

Jak budować dobre relacje z ludźmi? #ZROZUM

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie