Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Kraków. Nocny wypadek na Wielickiej. Są ranni

Kraków. Nocny wypadek na Wielickiej. Są ranni

World Trade Center we wrocławskim Sky Tower! Ponad milion klocków LEGO!

World Trade Center we wrocławskim Sky Tower! Ponad milion klocków LEGO!

Polecamy

Szukasz pomysłu na jajka sadzone? Wypróbuj jajka po hiszpańsku

Szukasz pomysłu na jajka sadzone? Wypróbuj jajka po hiszpańsku

Akcja policji w całej Polsce. Kierowcy dostaną ostrzeżenia

Akcja policji w całej Polsce. Kierowcy dostaną ostrzeżenia

Sałatka z San Francisco do obiadu. Przepis z Glukozowej Rewolucji

Sałatka z San Francisco do obiadu. Przepis z Glukozowej Rewolucji