Finisz na pl. Wolskiego!

Bartłomiej Wnuk
Od wtorku, spod wiaduktu kolejowego można skręcić w lewo, w kierunku ul. Powstańców Warszawskich
Od wtorku, spod wiaduktu kolejowego można skręcić w lewo, w kierunku ul. Powstańców Warszawskich fot. Bartłomiej Wnuk.
Półtora miesiąca po i tak przedłużonym terminie zakończyła się przebudowa pl. Wolskiego. Zwłoka będzie kosztowała Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych z Kędzierzyna-Koźla dokładnie 1,39 mln zł netto. Dlaczego tyle?

Począwszy od 1 listopada, za każdy dzień opóźnienia w oddaniu placu budowy, zgodnie z umową, wykonawca jest obciążany kwotą 30 tys. zł netto. Jako że pl. Wolskiego został formalnie oddany w poniedziałek, 14 grudnia, to z łącznej kwoty za wykonanie przebudowy, czyli 4,5 mln zostanie odjęta kara umowna w wysokości 1,39 mln zł. - Na pewno nie odpuścimy Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych - zapowiada Katarzyna Krzemińska-Kruczek, rzeczniczka Urzędu Miejskiego w Bytomiu.

Nie ma się co dziwić konsekwencji urzędników, którym z pewnością przyklasną wszyscy zmotoryzowani, którzy przez przedłużający się remont byli skazani na stanie w gigantycznych korkach. Najpierw na ul. Kolejowej, a ostatnio również na ul. Piłsudskiego, na którą objazdem był kierowany ruch samochodowy od strony Szombierek.

Moment ulgi nadszedł we wtorek rano, kiedy to spod wiaduktu kolejowego znajdującego się naprzeciwko ul. Jagiellońskiej umożliwiono skręt w lewo, w kierunku ul. Powstańców Warszawskich.

Powinno się to jednak stać znacznie wcześniej. Pierwotny termin zakończenia przebudowy pl. Wolskiego minął 12 października. Ze względu m.in. na kable, których nie było w dokumentacji przetargowej i na które natknęli się robotnicy pracujący na pl. Wolskiego, termin oddania budowy przedłużono do końca października. Ale i ten czas nie wystarczył guzdrzącemu się wykonawcy, który już na początku listopada zapowiadał, że podejmie próbę anulowania kary umownej.

- Wina za wydłużenie czasu prac nie leży po naszej stronie, a po stronie wadliwej dokumentacji przetargowej - przekonywał Wojciech Wąchalski, kierownik budowy z Przedsiębiorstwa Robót Inżynieryjnych z Katowic, firmy, która jest podwykonawcą inwestycji. - Od rozpoczęcia przebudowy wykonawca nie trzymał się ustalonego harmonogramu prac - mówi z kolei Robert Białas z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Bytomiu.

Polskie fabryki Volkswagena w całości zasilane eko-energią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie