Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bytom: ul. Katowicka w końcu dopuszczona do ruchu ZDJĘCIA

Szymon Bijak
Szymon Bijak
Remont na ul. Katowickiej ostatecznie dobiegł końca. Została tez dopuszczona do ruchu kołowego.
Remont na ul. Katowickiej ostatecznie dobiegł końca. Została tez dopuszczona do ruchu kołowego. UM Bytom
Ulica Katowicka w Bytomiu została w końcu - po długim i gruntownym remoncie - dopuszczona do ruchu kołowego. Terminy w przeszłości zakończenia prac na jednej z najważniejszych ulic w mieście były kilkukrotnie przesuwane. Teraz, na szczęście, mieszkańcy mogą z niej już w pełni korzystać.

Remont na ul. Katowickiej w Bytomiu trwał dosyć długo. Pierwotny plan zakładał, że wszystko będzie tu gotowe 30 września, tylko że 2018 roku. Terminów, które były już kilkukrotnie przesuwane, nie udało się jednak dochować, na szczęście prace pod koniec ubiegłego roku przy tym reprezentatywnym odcinku dla miasta dobiegły końca. W sylwestra, 31 grudnia, ul. Katowicka została dopuszczona do ruchu kołowego.

Ruch na ul. Katowickiej i ulicach przylegających jest zorganizowany dokładnie tak samo, jak przed samą przebudową – ulica pozostanie dwukierunkowa na tym samym odcinku.

Nowością jest z kolei strefa Tempo 30 obejmująca ul. Katowicką i ciąg pieszo-rowerowy po północnej stronie tejże ulicy. - Warto dodać, że ul. Katowicka jest pierwszą ulicą w Śródmieściu, gdzie pojawiły się tzw. znaki mini. Ma to być pierwszy krok związany z uporządkowaniem oznakowania drogowego w przestrzeni miejskiej Śródmieścia - informuje Urząd Miasta.

W ostatnich miesiącach prace na ul. Katowickiej przedłużyły się w związku ze zleceniem dodatkowych prac przez Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu.

Przypomnijmy, że chodziło o:

  • budowę nowego peronu na pl. Sikorskiego z myślą o pasażerach linii tramwajowych nr 6 i 19 nowego peronu na pl. Sikorskiego - w tamtym rejonie krawężnik został podwyższony i przysunięty do torowiska, aby umożliwić komfortowe wsiadanie i wysiadanie z tramwajów;
  • wykonanie dodatkowych miejsc postojowych, również przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych;
  • zawężenie wlotu do ulicy Korfantego, aby piesi i rowerzyści mieli krótszą drogę do pokonania przekraczając ulicę oraz aby zachęcić kierowców do wjeżdżania w ul. Korfantego z bezpiecznymi prędkościami;
  • spoinowanie cieku wzdłuż torowiska z wykorzystaniem fugi systemowej, która zapewni większą elastyczność spoiny tam, gdzie będzie ona pracować pod wpływem ruchu tramwajów i samochodów.
od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto