Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bytom: skrzyżowanie otwarte, ale na tramwaj trzeba jeszcze poczekać

Tomasz Szymczyk
Skrzyżowanie Siemianowickiej, Witczaka, Katowickiej, Miarki i Chorzowskiej, które było zamknięte z uwagi na remont torów tramwajowych jest już przejezdne dla kierowców. Ale na koniec wszystkich prac bytomianie jeszcze poczekają.

Skrzyżowanie otwarte, ale na tramwaj trzeba jeszcze poczekać

Niebawem minie osiem miesięcy, odkąd do Bytomia nie dojeżdżają tramwaje od strony Katowic i Chorzowa. Ich ruch uniemożliwia remont torów na ul. Siemianowickiej i Katowickiej. Remont potrzebny, chociażby z tego powodu, że na ul. Katowickiej wreszcie ma się pojawić drugi tor. Koniec prac planowano na 2018 r. W 2019 r. tramwaje nadal jednak nie jeżdżą.

- To, że nie jeżdżą tramwaje to jedna sprawa, ale przez ten remont jest też utrudniony dojazd do naszych domów - alarmują bytomianie.

Tramwaje nie jeżdżą

O remoncie tym już kilka razy pisaliśmy w „Dzienniku Zachodnim”. Inwestor zrzucał winę na wykonawcę, a wykonawca - na inwestora. Prace wstrzymano jeszcze w 2018 r., wznowiono je dopiero po nowym roku. Roboty ruszyły, jednak wciąż trwają.

Na razie udało się otworzyć dla ruchu skrzyżowanie ulic Siemianowickiej, Witczaka, Katowickiej, Miarki i Chorzowskiej w centrum Bytomia.

- Na skrzyżowaniu została przywrócona docelowa organizacji ruchu, zaś ul. Siemianowicka otwarta dla ruchu pojazdów - informują urzędnicy z Bytomia.

Co jednak z całą inwestycją? Jak się okazuje, Tramwaje Śląskie nadal nie wiedzą, kiedy na Katowicką będą mogły wrócić tramwaje.

- Między ul. Matejki a Korfantego mamy już ułożone dwutorowe torowisko. Tak jest też między ul. Korfantego i Rostka, ale tam konieczna jest jeszcze wymiana gazociągu na ul. Zamenhofa - mówi Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Najmniej zaawansowane są prace między ul. Rostka a pl. Sikorskiego. W innej części miasta na dniach ma się zacząć remont torów na głównym wjeździe na osiedle Arki Bożka. Wjazd zostanie jednak utrzymany.

Pierwszy taki przystanek

Remont torów tramwajowych w centrum Bytomia zakłada odbudowę drugiego toru na ul. Katowickiej. Po zakończeniu prac tramwaje jadące w obu kierunkach nie będą musiały już czekać na siebie na placu Sikorskiego i na przystanku przy ul. Głębokiej. Ten drugi ma się zmienić i być pierwszym na Śląsku i w Zagłębiu przystankiem wiedeńskim.

- To przystanek, przy którym jezdnia jest podniesiona do poziomu chodnika tak, żeby pasażerowie mieli łatwiejszy dostęp do tramwaju - wyjaśnia Andrzej Zowada.

Przystanki wiedeńskie w Bytomiu pojawić się mają również w przyszłości w ramach remontu torów na trasie linii tramwajowej nr 38. Obsługiwana zabytkowym taborem linia zostanie wydłużona, bo jeszcze w tym półroczu ma zostać ogłoszony przetarg na remont torów na ul. Piekarskiej i odbudowę linii z ul. Powstańców Warszawskich przez pl. Wolskiego do ul. Jagiellońskiej, którędy też ma jeździć „38”.

TRAMWAJE NIE DOJEŻDŻAJĄ DO BYTOMIA

Od września ubiegłego roku mieszkańcy Bytomia nie mogą korzystać z komunikacji tramwajowej w kierunku Chorzowa i Katowic. Tramwaje linii nr 6 i 19 od strony Katowic dojeżdżają tylko do pętli w dawnej zajezdni w Bytomiu-Łagiewnikach. Aby dostać się do centrum Bytomia, należy przesiąść się na zastępczy autobus T-19, który jeździ na trasie Chorzów Rynek - Bytom Plac Sikorskiego.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto