Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Radzionków: Trzeci film promocyjny. Co tym razem zrobi burmistrz?

Krzysztof Szendzielorz
Radzionkowianom tak spodobało się filmowanie swojego miasta, że nakręcą trzeci już film promocyjny. Co w tym ciekawego? Ano to, że dwa poprzednie filmy są hitami w internecie.

Bowiem promocja tego 17-tysięcznego miasta, zresztą samodzielnego zaledwie od 12 lat (wcześniej byli dzielnicą Bytomia), to nie plenery z lotu ptaka i usypiający głos lektora. Na spotach burmistrz przemierza okolice na segwayu albo przedziera się przez bagno. Natomiast inwestorzy - to ich mają przyciągnąć promocyjne 30-sekundowe filmiki - są noszeni w lektykach. A tym razem?

- To będą nowe spoty reklamowe, choć nawiązujące formą i stylem do dwóch poprzednich - mówi tajemniczo Jarosław Wroński, rzecznik radzion-kowskiego magistratu. Nie wiadomo, czy ta sama agencja, która stoi za sukcesem poprzednich filmików, zajmie się i tym, ponieważ na scenariusz i produkcję zostanie ogłoszony przetarg.

Czy takie nietypowe kampanie mają sens? W Radzionkowie nie wątpią, że tak.

- Wszystkie nasze przetargi na sprzedaż działek cieszą się zainteresowaniem - mówi Wroński.

Przykład? Ostatnia kampania promocyjna "Inwestorów traktujemy po królewsku" w ogólnopolskim kanale TVN24 miała miejsce w drugiej połowie września. 6 października odbył się przetarg na sprzedaż gruntu: 78 tysięcy metrów kwadratowych przy Wawelskiej, Szybowej i Nieznanego Żołnierza. Cena wywoławcza działki wynosiła 3,8 mln zł (netto).

Do przetargu zgłosiło się trzech kontrahentów. Ostatecznie nieruchomość kupili właściciele Zakładów Mięsnych HAM. Firma zadeklarowała za działkę 38 tys. zł więcej niż cena wywoławcza. Pierwsza edycja kampanii reklamowej w 2010 roku też zakończyła się sukcesem. Władzom miasta udało się sprzedać mniejsze działki za około 5 mln 500 tys. złotych.

Tegoroczny spot filmowy Radzionkowa docenili także specjaliści. Pokazano go 19 października w Płocku, gdzie otrzymał Grand Prix III Festiwalu Filmów Promocyjnych Miast i Regionów "Promocity 2011". Jurorzy w uzasadnieniu werdyktu podkreślili, że film cechuje oryginalność, spójność strategiczna oraz... poczucie humoru.

Radzionków pozyskuje na promocję pieniądze unijne. Wcześniejsze spoty nakręciła śląska agencja reklamowa Formind. Teraz urzędnicy z Radzionko-wa znów wystąpili o kolejną dotację i dostali ją.

Z funduszy europejskich do gminnej kasy wpłynie 624 tys. 282 zł na kolejną promocję terenów inwestycyjnych. Czyli na 30-sekundowe spoty telewizyjny i radiowy, które emitowane będą w stacjach ogólnopolskich i na lotnisku w Pyrzowicach. Na tym jednak nie koniec.

W Katowicach, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku pojawią się billboardy reklamowe Radzion-kowa. Gmina zorganizuje konferencję ekonomiczną oraz weźmie udział w Międzynarodowych Targach Nieruchomości i Inwestycji Real Vienna. W ramach projektu wyprodukowane zostaną także gadżety reklamowe.

Z zazdrością na Radzionków mogą patrzeć inne samorządy. Jak po grudzie idzie sprzedaż terenów władzom powiatu tarnogórskiego, chociaż "wspierały" ich akcje billboardowe i reklamy w tygodnikach ogólnopolskich. Powiat przez dwa lata nie potrafił sprzedać trzech działek w Pyrzowicach. Po trzech przetargach i dwóch rokowaniach teren za nieco ponad 5 mln zł kupił GTL. Był jedynym kontrahentem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tarnowskiegory.naszemiasto.pl Nasze Miasto