Nowa linia tramwajowa w Bytomiu. Powstanie do 2020 roku

  • Dziennik Zachodni

tos

W ciągu najbliższych dwóch lat w Bytomiu ma się pojawić nowa linia tramwajowa. Nie będą to oczekiwane przez mieszkańców miasta nowe tory do Miechowic, ale krótki odcinek w centrum Bytomia. I tak poprawi on jednak komunikację w mieście, bo zostanie poprowadzony przy dworcu autobusowym i kolejowym.

Inwestycja to część wartego 880 milionów złotych projektu, który obejmuje prace w dziesięciu miastach Śląska i Zagłębia. Dzięki jej bytomskiej części mieszkańcy miasta zyskać mają centrum przesiadkowe z prawdziwego zdarzenia, w którym przesiadać się będzie można z autobusów i tramwajów na pociąg.

- Chcemy połączyć tor na ul. Powstańców Warszawskich poprzez plac Wolskiego z ulicą Jagiellońską. Oczywiście, pozostanie dotychczasowa linia na ul. Moniuszki, która łączy ul. Powstańców Warszawskich z placem Sikorskiego - mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich SA.

Nie będzie to dla Bytomia nowość, bo tak właśnie tramwaje poruszały się w centrum miasta do 1971 roku. To, które linie zostaną skierowane nową linią będzie dopiero przedmiotem konsultacji z nowym Zarządem Transportu Metropolitalnego. Na razie wiadomo jedynie, że pojadą tędy tramwaje linii nr 38, która dzisiaj kursuje tylko po ulicy Piekarskiej, a dzięki wydłużeniu trasy będzie obsługiwać znacznie większy obszar centrum Bytomia.

- Po remoncie i wydłużeniu trasy linia nr 38 obsługiwana będzie naprzemiennie nowym wagonem niskopodłogowym i tak jak dotychczas historycznym wagonem typu N - wyjaśnia Andrzej Zowada.

Przetarg dotyczący budowy odcinka nowych torów w centrum Bytomia Tramwaje Śląskie chcą ogłosić w II kwartale 2019 roku. Jeśli uda się bez przeszkód wyłonić wykonawcę prac, wówczas mogłyby się one rozpocząć w drugiej połowie nowego roku. Potrwają - zgodnie z zapowiedziami - około dziesięciu miesięcy.

Wideo

polecane: Flesz: Koniec świata jest blisko? Kilka już za nami...

Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

03.02.2019, 13:57

pisalem na ten temat w Zyciu Bytomskim. Nowo wybudowana trasa przy Pl. Wolskiego do K.Miarki, i ?, i znowu wszystko rozrywac bo paru slugusow jakiejs diaspory inwestorow moze sie wzbogacic.
Czyzby ten objazd od moniuszki i dalej... byl tak potrzebny?. Obywatele Bytomia, otwozcie oczy, to sa 3 minuty pieszo do dworca! Nie poruszam tematu korkow ktore powstana w szczytowych godzinach.

Nastepna inwestycja zeby Bytom jeszcze wiecej zadluzyc, i okazja do zarobienia "paru groszy"

Juz dzis placimy 30 procent calego budzetu na splaty prozentow od kredytow (bez splaty kredytow) jak dlugo to potrwa? tak dlugo, ze bedziemy pracowac i coraz wiecej podatkow placic a te w 100 % laduja w bankach.
AAA Komu naleza Banki?, musicie juz sami sprawdzic.

06.01.2019, 11:52

@Rozczarowany-przecież Miechowice maja najlepsze i najczęstsze połączenie z centrum Bytomia,wiec po co jeszcze tramwaj?Co 10 minut jedzie 623 i masę innych autobusów ,więc słuszna koncepcja że nie bedzie tramwaju do Miechowic.

29.12.2018, 16:29

VETO, VETO PO 3KROĆ ,..., VETO !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Plac przeddworcowy powinien stać się atrakcyjną przestrzenią dla pieszych. tramwaje powinny do Centrum Przesiadkowego wjeżdzać od ul kolejowej a wyjeżdżać ul powstańców

29.12.2018, 14:36

"Do miechowic nie będzie tramwaju, ta koncepcja jest tak samo skazana na upadek jak niegdyś tramwaj linii 8 do Dąbówki wielkiej. Tam gdzie trasa tramwaju dubluje się i pokrywa w 100% z autobusem trzeba wybrać jeden środek, albo autobus albo tramwaj. Akurat w przypadku linni do miechowic lepszym rozwiązaniem byłaby pocja TYLKO tramwaj, odciążyłoby to drogi od autobusów.“

Linia do Miechowice została zawieszona ze względu na katastrofalny stan torowiska i brak funduszy na generalny remont, pamiętać należy że były to lata kiedy Polska była zupełnym bankrutem i pieniędzy nie było na wiele potrzebnjekszych rzeczy.
Dziś nikt wcale nie podjął decyzji że stawia się tylko na autobus, wręcz przeciwnie - wszystkie inwestycje które mogłby kolidowac z obudową linii uwzględniają tą linię (wiadukt w karbiu, skrzyżowanie z obwodnicą) linia jest jak najbardziej relana w perspektywie najbliższej dekady.

28.12.2018, 14:03

Do miechowic nie będzie tramwaju, ta koncepcja jest tak samo skazana na upadek jak niegdyś tramwaj linii 8 do Dąbówki wielkiej. Tam gdzie trasa tramwaju dubluje się i pokrywa w 100% z autobusem trzeba wybrać jeden środek, albo autobus albo tramwaj. Akurat w przypadku linni do miechowic lepszym rozwiązaniem byłaby pocja TYLKO tramwaj, odciążyłoby to drogi od autobusów.
Wybrano natomiast opcję tylko autobus.
Linia od powstańców warszawskich przez pl. wolskiego i dalej dworzec do jagiellońskiej ma sens i poważnie zintegrowałaby transport tylko jak tak patrzę na ten teren to.... tam nie ma miejsca na to. Jak oni to chcą zrealizwować? Zmniejszenie pasów ruchu i wydzielony dla tramwaju czy tramwaj na wspólnym pasie pod dworcem wstrzymujący ruch wszystkiego na pasie? Czy będzie przystanek pod dworcem w Bytomiu?

28.12.2018, 11:01

Ciekawe czy ktoś pomyślał co będzie się działo na placu Wolskiego na światłach w godzinach szczytu komunikacyjnego, tak mogło być jak były dwa auta na krzyż a nie teraz jak tworzą się tam korki i do tego jeszcze tramwaj BRAWO BRAWO BRAWO zamiast tego mogliby z większym pożytkiem dla mieszkańców puścić linie do Miechowic a z Moniuszki czy nawet z Sikorskiego do dworca autobusowego nie jest aż tak daleko....

28.12.2018, 10:49

Super sprawa

28.12.2018, 09:46

Bardzo dobry pomysł, strasznie ułatwi poruszanie się po centrum Bytomia. Trafna inwestycja

28.12.2018, 02:03

...przyłączyć natychmiast Bytom do Niemiec.

28.12.2018, 00:16

Ja czekam połączenie tramwajowe Bytom-Radzionków.... Byłoby to duże udogodnienie dla mieszkańców Radzionkowa zwłaszcza w weekendy i wieczorami....

27.12.2018, 20:59

Ehhh 25 lat się czeka na tory do Miechowic i lipa wtopiono kasę w most i nie uraczysz tematu który poprawilby komunikację dosłownie. Barany wola pakować hajs i tak nie swój, ich kumplom w nic nie warte projekty które na siłę się przepycha.W tym mieście już dawno nie widać przyszłości i to tego napewno nie naprawi

27.12.2018, 20:46

Przejście tramwaju przez pl. Wolskiego przy dzisiejszym natężeniu ruchu samochodowego w tamtym rejonie... to może być problematyczne.

A czemu TŚ nie wykorzystują komercyjnie tej łącznicy w Bytomiu międzu ul. Zabrzańską a Łagiewnicką? Nie można puścić np. takiej linii 30 w relacji Biskupice pętla - Łagiewniki targowisko z pominięciem pl. Sikorskiego?
Wszystko musi się przewalać przez pl. Sikorskiego?

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3