Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Film promujący Bytom. Na casting przyszło ponad pół setki mieszkańców

Krzysztof Szyndzielorz
Długa kolejka chętnych do gry w filmie o Bytomiu
Długa kolejka chętnych do gry w filmie o Bytomiu Krzysztof Szendzielorz
Około 50 osób ma zagrać w nowym filmie promocyjnym Bytomia. Nabór rozpoczął się w sobotę. Wszystko wskazuje na to, że bytomskiemu ratuszowi uda się zebrać tak dużą obsadę. Do biura promocji miasta na casting przyszło bowiem około pół setki mieszkańców.

Plan jest taki. Powstaną dwa krótkie filmy, przedstawiające Bytom na przełomie XIX i XX wieku. Ujęcia filmowe to połączenie animacji i starych fotografii. Filmy prezentować będą bytomski Rynek w 1900 roku oraz plac Kościuszki w latach 20. XX wieku. - Powstanie coś na kształt ożywionych widokówek. Nakręcenie scen nie powinno być większym problemem, ale dłużej potrwa sama produkcja filmów. Dlatego powinny one być gotowe w listopadzie - mówi Katarzyna Krzemińska, rzecznik magistratu.

Podczas castingu kandydaci prezentowali swoje dokonania, zainteresowania, a także pozowali do zdjęć. Wypytywano ich także o to, czy posiadają jakieś stare lub ciekawe rekwizyty, które można byłoby wykorzystać podczas kręcenia zdjęć.

Jedną z osób, które zgłosiły się na casting, był Bartek Kaczmarek z Gimnazjum nr 1. - Lubię Bytom. Jest ciekawym miejscem. Ma interesującą historię. Nie każdy o tym wie, więc dobrze, że powstanie taki film. Fajnie, że w nim zagram - mówi bytomski gimnazjalista.

Najciekawsze i nagrodzone filmy promocyjne miast nie tylko z regionu

Dwa lata temu casting do spotu promocyjnego miasta zorganizowały także władze Radzionkowa. Mieszkańcy po królewsku witali inwestora, któremy przygrywali na instrumentach dętych i zanieśli w lektyce do ratusza, gdzie biznesmen podpisał umowę z burmistrzem miasta. Na festiwalu Promocity 2010 Radzionków za ten spot otrzymał wyróżnienie. Kolejny film Radzionkowa z ubiegłego roku, na którym burmistrz z japońskim inwestorem jeździł na segwayach po mieście i brodził w bagnie, zdobył Grand Prix na festiwalu Promocity 2011. Spoty nakręciła agencja Formind
z Katowic.

Agencja FikFilm, którą założył pochodzący z Miasteczka Śląskiego Przemysław Fik, została nagrodzona w 2011 roku Złotym Formatem na Festiwalu Promocji Miast i Regionów za kampanię "Gołębie kręcą Kraków". W filmie pt. "Ikar" wystąpił Jerzy Stuhr. Wcielił się w rolę gołębia, który z kamerą zlatuje z wieży kościoła Mariackiego. Film otrzymał też I nagrodę w kat. internet na Promocity.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bytom.naszemiasto.pl Nasze Miasto