Droga otwarta, zdążyło skorzystać z niej już wielu kierowców. Przecięcia wstęgi jednak nie było. Jak się jedzie? Pierwsze komentarze pozytywne, kierowcy chwalą.
Droga ekspresowa S69 Bielsko-Biała Żywiec otwarta
Na taką wiadomość od lat czekało tysiące kierowców, którzy stali w kilometrowych korkach na trasie z Bielska-Białej do Żywca.
Marek Prusak stwierdził, że nie chce mówić czy droga będzie przejezdna dla kierowców już o 12.00 czy o 13.00.
- Pościągamy różne jeszcze różne oznakowania, przejedziemy się nią i oddamy ją do użytku - powiedział Prusak.
- Bardzo cieszę, że tak ważna inwestycja, czyli połączenie pomiędzy Bielskiem-Biała a Żywcem zostało zakończone. To piękny prezent Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad na rozpoczynające się Dni Żywca i Tydzień Kultury Beskidzkiej. Bardzo serdecznie dziękuje wszystkim, którzy pomogli zrealizować tą strategiczną dla całego regionu inwestycję. Jak widać wspólne działania wielu instytucji osób zostały zakończone sukcesem - stwierdził burmistrz Szlagor.
W komunikacie katowicka GDDKiA napisała: "Oddawany 24 lipca 2015 r. do ruchu odcinek, to ostatni z budowanej drogi ekspresowej S-69 Bielsko-Biała-Żywiec, o łącznej długości 15,56 km.
Udostępnienie kierowcom 9,41 km odcinka, od węzła Buczkowice do Żywca, pozwoli na skrócenie dojazdu do Żywca o około 25 minut i ułatwi komunikację przyległych terenów gmin: Wilkowice (sołectwa: Bystra Śląska i Wilkowice), Buczkowic (sołectwo Rybarzowice), Łodygowic oraz miasta Żywiec. Odcinek ten będzie można teraz pokonać w już około 5 minut.
Przypomnijmy, że droga ekspresowa S69 miała być gotowa już w 2012 roku. Prace już się zakończyły, od kilkunastu dni trwały odbiory techniczne. Nieoficjalnie mówiło się, że zostanie otwarta w poniedziałek. W ub. roku oddano do użytku odcinek Bielsko-Biała - Buczkowice. Teraz czas na ponad 9 km drogi z Buczkowic do Żywca.
Droga S 69 Bielsko - Żywiec [ZDJĘCIA z lotu ptaka]
Otwarcie S-69 od Buczkowic do Żywca - informacje techniczne
W ramach realizacji tego odcinka od węzła Buczkowice do Żywca wybudowano:
3 mosty,
9 wiaduktów,
1 estakadę,
2 kładki,
15 przepustów skrzynkowych i 22 przepustów rurowych,
drogę zasadniczą o długości 9,36 km,
drogi poprzeczne o długości 1,36 km,
drogi wewnętrzne o długości 18 km,
105 zjazdy.
Za zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa ruchu odpowiadać będą, miedzy innymi:
bariery stalowe o długości 33 km,
bariery betonowe o długości 212 m,
oznakowanie poziome o łącznej powierzchni 13 005 m2.
Przebudowano również: sieci gazowe, elektroenergetyczne, teletechniczne, wodno-kanalizacyjne.
Na potrzeby budowy tego odcinka drogi zużyto:
75 tys. ton mieszanki mineralno-asfaltowej, w tym 25 tys. ton SMA (bez obiektów mostowych) na warstwę ścieralną o grubości 4 cm,
15 tys. ton stali,
137 tys. m3 betonu,
220 tys. ton kruszywa na podbudowę.
Odcinek został oświetlony 284 latarniami drogowymi.
Zadbano również o zapewnienie odpowiedniego klimatu akustycznego dla otoczenia drogi poprzez budowę osłon akustycznych, w tym zielonej ściany o długości 5,52 km.
Za prawidłowe odwodnienie drogi odpowiadać będzie:
18 km rowów,
9 km korytek betonowych,
6 km kanalizacji deszczowej,
260 studni,
urządzenia ochrony wód w tym 25 separatorów, 25 osadników,
11 zbiorników retencyjnych.
W ramach ochrony środowiska wykonano również:
8 przejść dla zwierząt zintegrowanych (obiekty mostowe),
10 przejść dla małych zwierząt (przepusty).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?